Excellente ondernemingen

'Wij zijn 3 jonge worstenmakers uit Nederland. In Italië leerden we worst maken en nu doen we dit hier.'

Deze tekst van Brandt & Levie staat op de worst die ik bij de Landwinkel gekocht heb. Leukste marketing tekst sinds tijden! Naast dat de worst goddelijk is, ik zit hier om 8 uur 's ochtends aan de lavendel-worst, vind ik het een verfrissende marketing.

Waarom, vraag ik me gelijk af? Wat maakt dat ik meteen warm loop voor dit product?

Als eerste denk ik, deze jongens kunnen in die twee zinnen precies de sfeer weergeven die wij moderne consumenten waarderen: handgemaakt, jong, sprankelend, milieu bewust, diervriendelijk en authentiek.

Ten tweede proef je de liefde voor het vak door het etiket heen. Ze zijn helemaal naar Italië gereisd om zich de worstenmakerij eigen te maken en dat zegt mij dat je het product met je hart produceert. Iedereen weet dat de Italianen naast een hele hoop vurige vulkanen, een ontelbare variëteit aan watertandende worsten hebben. Daar hebben de jongens van Brandt & Levie van geprofiteerd.

Als derde, ze presenteren zich als gewoon mens. Niks opgeblazen ego's die net doen of ze alles weten. The boy next door, je hebt het gevoel dat je ze zo kan opbellen om te vragen of ze voor jou een speciaal worstje willen maken. En dat is erg belangrijk. Dat betekent dat je als bedrijf heel benaderbaar bent. Het 'klein' wordt het nieuwe groot.

Het belangrijkste in de toekomst bij het bepalen of je met een excellent bedrijf te maken hebt of dat je met de middenmoot zaken doet is ZIN. Dat je de zin en zindering voelt voor het product waarmee het bedrijf zich verbindt. En dat zijn werkwijze is te vergelijken met een kind dat met het puntje van zijn tong tussen de tanden de klus klaart. Vanuit inhoudelijke kundigheid, in alle authenticiteit en met volle overgave.

www.brandtenlevie.nl