WU_logo+tag.jpg

Do more Do Less

Purpose

Personal development: develop your strong points 

Process

  • explanation on giving and receiving feedback
  • instruction
  • writing feedback
  • reading and reacting on feedback (individually)
  • encouragement to use feedback in rest of program, keep on giving feedback to each other, use Do more Do less in own working situation
  • optional: ask feedback on the program so far incl. on facilitators

Content

Explanation: Giving and receiving feedback

Receiving feedback
Giving feedback
Schermafbeelding 2018-06-01 om 14.27.37.png
Womenunited.jpg

 Instruction:

Each participant has a A4 paper, put on top your name, 1 column ‘DO MORE’, 1 column ‘DO LESS’

All participants bring up 1 issues in each column for each other participants

  • ‘this is not the time to be the nice guy’, be critical, sincere and specific
  • This is an opportunity for development; the sharper the feedback, the bigger the opportunity for development
  • No nitty-gritty; it is about the intention of the feedback
  • Do more (strong point, something the person is already doing and can do even more), Do less (point for improvement)

 

Beschrijving oefening door Michelle:

Na een paar dagen intensief samenwerken was het tijd voor de oefening: do more, do less. Hét moment om elkaar feedback te geven op de samenwerking van de afgelopen tijd. Dat is heel spannend want ook de cultuurverschillen waren door ons al opgemerkt. Hier in Afrika is het soms juist goed als iemand zonder onderbreking doorpraat, dat geeft status. Bij ons is dit al gauw 'te veel zenden'. Ik verzamelde toch mijn moed om mijn Afrikaanse counterpart, een heel ondernemende dame, te vertellen dat ze meer zou mogen luisteren. Deze feedback sessie gaf ruimte en gelegenheid aan ons voor een goed gesprek. We hebben ook enorm gelachen, als je iets met humor brengt dan gaan mensen open. Dat deden we ook bij het feedback geven, niet zo serieus allemaal. Deze oefening kwam op het juiste moment want we aren bezig ons plan voor de toekomstige mobiele school gestalte te geven. En morgen zouden we moeten presenteren.