Wat houdt het in voor mij als cliënt?

Coaching
Is een proces waar de coach je helpt je werk-doelen te bereiken en je helpt beter te functioneren, in je werk of privé! Het is gericht op het waarderen en benutten van je capaciteiten en talenten. Thema’s zoals hoe kan ik beter leidinggeven, hoe blijf ik uit conflict, waarom is mijn zelfbeeld zo laag of hoe houdt ik werk en privé in balans komen aan de orde.
Therapie
Is gericht op het leren omgaan met problemen in het leven en het inzicht krijgen in niet-functioneel gedrag. Verlichting van je klachten of de symptomen zoals minder piekeren, uit je depressie, weer naar buiten durven of omgaan met je negatieve zelfbeeld resultaten die we bereiken met therapie.  

Maar in praktijk lopen die twee vaak door elkaar heen. en dat maakt niet uit. Als je aan een probleem of gedrag wilt werken moet je weten:
Waar wil ik mijn energie in steken om te veranderen? Je energie kun je maar een keer uitgeven en wij helpen je bij het kiezen van de meest zinvolle optie voor jou. Dat kan zijn acceptatie of verandering.

Door het aannemen van een positieve en provocatieve werkwijze, maken wij het mogelijk dat mensen zich inzetten op de gebieden waar ze talent voor hebben. En dat er verlichting optreed. De sessies zijn uiterst humorvol en lachen schept een band. U ontdekt u eigen kracht en daar is het ons om te doen!
 

Excerpt from the research of Alex Linely en Susan Harrington 2006
"It is arguably a large part of coaching and coachingpsychology to strive to re-engage the individual with their natural self, to help them to identify, value and celebrate their inner capacities and strengths, to help them understand why sometimes they feel 'in their element' at work and at other times they feel 'tired disengaged and de-motivated'. Adopting a strengths approach allows people to engage with themselves in what they do best, and that coaching/therapy so often sets out to release."
Linley, A. en Harrington, S. (2006) Strengths Coaching: A potential guided approach to coaching psychology. International coaching Psychology Review.Vol 1 Nr 1 37 - 46